Stort beslut för mig..


Men kanske inte så stort för mänskligheten.

Jag har precis slingat mitt hår, och det går inte. Hur jag än gör så blir inte topparna blonda som det "över" håret, och nu när jag slingade topparna så blev dom mer röd/bruna och gör så att det blonda håret ser jätte blont ut och övergången mellan blont och röd/brunt blir GUL/ORANGE.
Jag orkar inte, så jag funderar starkt på att åka till affären imorgon och köpa en brun färg och färga håret vanlig mellanbrun.
Men eftersom mitt hår är i så många olika nyanser, och om ja färgar håret så måste det ju också bli olika nyanser av brunt. 4 nyanser av brunt...... h a h a, nu va ja nästan lite rolig..

Men så har ja sökt på nätet nu då efter massor av tips!! Så på de flesta ställen står det såklart "Gå till frisör", men fattig som man e är det uteslutet. Det som står flest efter frisör grejen är att man ska färga håret i en brun färg med rött i tex kastanj, och senare på dagen när håret torkat igen färga det i den bruna man vill ha.

Vågar jag göra detta är faktiskt enda frågan, jag gör det bara jag är säker på att det inte blir hur fult som helst. Någon av mina kära vänner som kan hjälpa mig... Lotta...... är du där ute...?


Mina vänner, H J Ä L P!

Kommentarer
Postat av: mamma

Sluta färga, låt det växa ut tills du har råd med en frissa.

Puss

2008-10-19 @ 17:48:55
Postat av: annelie

köp ett nytt paket slingor.. (eller om du har kvar slinghättan från förra paketet) o sen drar du upp slingor som vanligt.. Men lägg INTE blekning i hela håret, utan bara på den biten som är brun/orange/rödaktig/what ever. Du ser ju liksom vart färgen ändras och då ska du alltså inte lägga blekning längre än dit :)



O vad de gäller silverschampot.. lägg de INTE i hela håret (!!) Nu vet jag ju inte hur du ser ut, men av de som du skrev antar jag att den biten som du beskriver som blond, verkligen e Blond! .. tvättar du med silvershampot där, Kan de börja gå åt blåa hållet.. Näe, tvätta hela håret med vanligt shampo och sen lägger du i silvershampot i topparna (där du vill få bort den bruna färgen) o sen lägg på en plastpåse på huvet eller nåt.. Se de som en inpackning.. De funkar jättebra =) Du kan låta den sitta i i princip hur länge som helst.. Inte en hel dag kanske, men de kan inte göra nånting värre, tvärt om. Men tvätta ur de sen :)

kram kram, hälsa småttingarna!

2008-10-19 @ 21:36:56

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0