1 september


Ja, då e de väl höst när som helst. Eller? Värmen håller väl i sig här ett tag till, minst månaden ut kan jag tro. Men fram emot Oktober blir det väl "kallare". Men kanske inte jämfört med Sveriges kyla. Stackarna ;)

Tack Marlene, då kanske jag kan vara lugn då. Då får jag antagligen flyget jag önskade först.


Jag skickade iväg ett mail idag till.. Ehm, va ska jag kalla dom? Vikarie poolen, angående jobb på förskola och inom äldreomsorg. Det sista jag vill är att komma hem och sitta stilla, kan säkert vara skönt i två dagar men sen blir det inte kul längre. Så hoppas jag iaf får ihop lite tider där innan jul, det fick jag faktiskt förr förra året. Bryr mig inte riktigt om det är med äldre eller med barn, men helst äldre. Tro det eller ej, men jag har saknat dom :) Sånna goa gamla tanter och gubbar.
Det ska inte vara några problem att få jobb sa min käre mor, och vem litar jag på mer än henne? Ingen såklart.

En cykel ska jag investera när jag kommer hem, det är en sak som är säker. Bara så ni vet :P


Vet ni vad? Jag har 10 helger kvar i staterna. Det är ju faktiskt ingenting igentligen, med tanke på hur länge jag varit här.
Jag har en del kvar att göra innan, men jag känner mig lugn som en filbunke. Lugnare kommer jag nog bli efter jag betalat resan. Då har jag hela hösten på mig utan några ekonomiska "mål" jag måste nå. Visst måste jag spara, men jag kan också njuta lite varje helg av staden :)
Ska också lägga upp bilderna från igår, men inte nu. Har inte ens lagt in dom på datorn ännu! Dåligt Martina!

Min värdmamma har skrämt upp mig, i staden breve har någon nämligen blivit attackerad och huggen med kniv. Så nu vet ni vem som kommer titta sig över axeln hela tiden. Ni kanske tycker jag är löjlig, men jag är seriöst riktigt skraj i det här landet. Folk är ju galna, dom gör ju precis vad som helst. Dom förföljer en i veckor å sedan slår dom till! Kan säkert hända i Sverige, men här e de på en annan nivå. Creeepy människor här.


Nu ska fylla på vattenflaskan sen gå till sängs, är skit trött även om jag inte gjort nått idag.

Puss å kram!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, du här har i stort sett hösten kommit. Fast rätt så skönt ännu. Men regnet har ju fallit en hel del.



Kramar

2008-09-02 @ 11:45:33
Postat av: syster

du kommer säkert få massa jobb. just när dom vet att du varit au pair ett år.. kram nina kom aldrig igår.. anna hälsar

2008-09-02 @ 13:01:08
Postat av: Amanda

Var någon stans har någon blivit attakerad??

2008-09-02 @ 20:02:29
Postat av: Amanda

10 helger e ju ingenting!!! Utnyttja a njut till max(å välkommen hem sen!!)

2008-09-02 @ 20:03:55

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0