Första passet avklarat!


Nu är jag ledig till klockan 19:00. Känns skönt för jag e helt slut och fötterna värker, en sak jag ska skaffa e en stegräknare iaf, Haha!

Jag var lite tidig till jobbet, Faksvåg sa att jag skulle vara där klockan 7 idag. Självklart kunde jag inte sova på morgonen utan vaknade klockan 4 och sen varje halvtimma typ, snacka om nervös. Sen gick jag till toppen och bytte om och tog en kopp kaffe, alla skåp i omklädningsrummet var upptagna så jag knödde in mina grejer i ett annat skåp. Det gick ju lika bra de!
Sen kom jag ner till köket och Magnhild (?) visade mig massor och förklarade att jag mest bara ska ta bort all skit. Sagt och gjort, men fan va skit. haha! Men efter passet hade hon världens största leende och sa att det hade gått jätte bra så det känns skönt.

Jag försöker å snacke norsk ibland, helst ska man använda dom ord man kan. Men behöver man svara någon snabbt blir det automatiskt svenska.

Några nya ord jag lärt mig är boss - skräp...... Eller ja, det var väl det ordet :P Sen så e de väl vissa ord som e roliga å säga, akkurat, ha de, kempe fint, klem, great, spörsmål.

Snart ska jag gå ner och träffa Sara på toppen, vi ska käka lite lunch. Sen vette fan va ja ska göra! Får väl läsa lite, sova.. Man har inte riktigt kommit i kontakt med alla som jobbar här, men det kommer väl förr eller senare. Tror de e två svenska killar som står i disken, och en som serverar, några norska jentor. Men det kommer väl, vi får väl komma in i jobbet först och sen börja supa skallen av oss ;) Haha!
Nej, det ska vi verkligen inte göra...

På påskafton jobbar jag ett underbart pass. Från ca 8 till 10:30, sen 13:00 till 15:00, sen 19:00 till ca 22:30
Göööööööööööööööött!

Jaja, jobbar jag mycket så kommer jag in i det fortare. Stackars Helene kom förra veckan och jobbade några dagar sen har hon varit ledig i 3 dagar, då glömmer man ju hälften.

Ha det bra allihopa! Jag försöker att uppdatera här så gott det går och även på resdagboken. Bilder lägger jag upp på facebook men ska försöka klämma in några här me.
Puss å kram!

Kommentarer

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0