Onsdaaaay!

Idag har jag jobbat! Kan ni tänka er?

Det gick fint som bara den, hade alltid att göra så tiden gick. Inte många gäster men ska nog inte klaga, jag har ju minst 3 månader med full restaurang farmför mig varenda frukost, lunch och middag. Passa på att njut Martina, njuuuuut...

Idag fick jag mitt otroligt efterlängtade skattekort och Norska personnummer (Stavar man det verkligen så med två n ihop?)! Eftersom Christoffer fick besked om att han skulle skatta 36 procent fick jag kramp i benen och räknade såklart ut hur mycket jag skulle ha att leva på. 10 000, hur ska jag då kunna spara 10 000 om jag får ut 10 000???
Men, jag såg en underbar siffra uppenbara sig på mitt papper från skatteverket... 25 procent! Yes, jag gjorde high five med mig själv och gick väldigt lycklig upp till Lytmans gården och satte mig i min hybel.

Igår fick jag en nära döden upplevelse. Det finns många där ute som förstår mig, om inte ännu fler som inte förstår mig. Föreställ er att jag och Sara sett klart på "The incredible Hulk" (Gryyyyyyyyyyyyyyyyyyym) och jag lungt och sansat tänder lampan. Vad är det jag ser? Ni tänker säkert att det står en mördare i fönstret eller de e ett lejon på toan, men NEJ det är VÄRRE! Det kryper en  gråsugga på mitt golv. Ingen vanlig gråsugga, utan en 1cm gråsugga! Dom har säkert ett namn, som typ oerhört-äckligt-kryp-som-är-för-stort-för-att-vara-en-vanlig-gråugga.


















Jag har seriöst blundat och satt in bilden. Anledning för att ja skriver här nere e för att jag ska SLIPPA SE DEN!

Panik.....


Okej.. Händelserikt e de här må jag säga! Christoffer och Johan fick köpt sig ett spel när vi var i Odda! Battleground heter det, ett slags brädspel. Man ska skjuta med kanoner och katapulter och sånt. Tänkte på min bror då.. Och jag kan ju säga att de här spelet måste vara grymt mycket roligare än det han gör! MARCUS! Fattar du? Jag har hittat värsta grejen nu, så du slipper måla. Allt e klart! Bara till att skjuta ner massa gubbar å sånt.
Jag spelade iof aldrig, räcker att titta på. Har ingen lust att förlora och vara ovänn med hela jobbet efteråt.

Just nu lever jag på minimajs. Bara för att stilla era tankar, eftersom jag vet att ni igentligen undrar oerhört vad jag igentligen äter här uppe. Minimajs is the shit! Snott toapapper e också the shit..
En tyken hovmästare som jag ska ta ett jävla snack me imon is the shit. -Skriker ut- JAG FATTAR INTE DIN GRÖTIGA NORSKA!
Eftersom morsan snackar om ärekränkning så ska jag inte ta i som i mitt inlägg nedan, utan sansa mig och räkna till tio.


Om två veckor åker vi hem, säger hej och sen hejdå. Bröllop också, hej å hå! 17 maj, yes. Det kommer bli grymt, Oslo lär ju inte vara tomt iaf. Jag längtar må jag säga!
Men, det är ju faktiskt 1 maj på fredag! Redan där e de något att fira, har hört att det kommer vara mycket folk på puben. Hörde också att jag jobbar frukost på lördag......................


Nej, gott folk. Även om jag är ledig imorgon så kan jag inte slösa bort mina dyrbara timmar här.


Ni får ha det så bra helt enkelt, så hörs vi! Puss å kram






Kommentarer
Postat av: Nils

Stå ut. Det är lätt värt med lite gråsuggor. Om du ska till Asien är det dessutom kackelacksträning;P Jag håller själv på att spara till ännu en resa! Vi ses någonstanns i världen!

2009-04-30 @ 08:07:35
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0