2009

Goddag på er allihopa, mina få men hängivna läsare. Nu har ett nytt år börjat, och då är det nya tag som gäller. Bloggen startar igen och nu är det inga barn eller värdfamiljer med i bilden. Nu är det faktiskt bara mest om mig, och det passar nog ganska bra i min blogg.

Jul och nyår har varit mysigt, allt har hänt väldigt fort men det är underbart att vara hemma. Nu är all helg stress över och den vanliga vardagen smyger sig på. Kanske inte ovälkommen, men ovetande om vad komma skall. Jag söker arbete men har inte fått någon lycka ännu, senare i veckan blir det ytterligare samtal till vikariepoolen. Möte hos arbetsförmedlingen den 15. Det som känns mest oroligt är vissa säger att lågkonjukturen kommer att bli värre.

I lördags morse fick min kära vän Nina en liten Vanessa, som är varmt välkommen till världen.

Mycket pågår i mitt huvud, drömmar, planer osv. Jag väntar med att berätta allt jag vill ett tag, tills det iaf kan bli en verklighet.
Det som kommer att hända framöver är två olika möten, ett med soc och ett med arbetsförmedlingen. Ett besök till Gyn där jag ska få stoppa i en ny P-stav. Ett besök till skomakaren, då han lagar mina Uggs som revs sönder av min mammas bil, hoppas resultatet blir bra. Den 5 februari har jag ett "hemligt" möte.
Det finns mycket jag skulle behöva, men inte har råd till. Nya glasögon, ett tandläkar besök, kläder och skor som man aldrig kan få för mycket av. Sånt får vänta, jag kommer förhoppningsvis få jobb inom den närmsta framtiden.
Men först på listan, betala tillbaka skulden till mina föräldrar.

Idag ska jag till min mormor, fick jag höra av min mamma imorse. Sen skulle jag och Sara gått på bio men det var tyvärr fullt så vi går på torsdag istället. Men jag ska träffa henne iaf, prata mer om våra planer. Sen kikar jag förbi min syster en sväng och kollar lite hockey med henne, även om jag inte är intresserad ett skvatt.

Hoppas ni får en trevlig måndag, så hörs vi snart igen.

Kommentarer

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0