Läget är som vanligt.


Om någon kompis frågar mig hur jag mår, så svarar jag bra men börjar alltid prata om att det inte finns några jobb. Pratar jag med någon om nånting så är det alltid jobb. Det är det enda jag tänker på! Det blir lätt så, när man blir tillfrågad att följa med någonstans eller göra någonting, då får man ofta tacka nej för jag har inga pengar. Inget jobb.
Nu är det självklart inte jätte synd om mig, jag vet att om två veckor är jag inskriven på vikariepoolen och då kommer förhoppningsvis samtalen komma. Tänk på dom stackarna som har utbildning, varit på ett jobb i flera år och sedan blir sparkade.
Jag får väl som jag hela tiden säger, ha is i magen. Till en början hade jag lite hopp om jobben jag sökte på arbetsförmedlingen, men nu vet jag att jag inte kommer att få något av det. Det är lika bra att söka, fördriver tiden och jag vet med mig om att jag försöker.
Mitt möte med arbetsförmedlingen igår var väl inte till någon större hjälp. Han visste inte riktigt vad han skulle prata om kändes det som, och det blev mer prat om hur man skriver ett CV än hur jag ska få bidrag och vartifrån ja ska få det.
Han visade jobb som jag bara sa "Det har jag sökt.." "Det med.." "Det har jag också sökt..".
Jag tänker också på dom som är inkskrivna på socialen, måste söka ett visst antal jobb i veckan annars får dom inte bidrag och det orkar dom knappt. Jag förstår det inte.
Jag har nog sökt ca 20 jobb på lite över en vecka, om jag inte får jobb snart får jag gå till en psykolog.

 Innan jag kom hem så läste jag många olika bloggar, olika diskussioner varav en handlade om arbetslöshet. Ämnet var att vissa inte vill betala skatt osv. för att lata människor går hemma och är arbetslösa, att man ska tvinga dom att jobba, när några påstod att folk vill väl inte vara arbetslösa. Utan att ljuga har jag väl sett det så också, dom som går hemma och är arbetslösa slappar väl järnet och skiter i allt.
Men pengarna man får ut är lika med noll, och jag har svårt att tro att det finns många som vill vara arbetslösa.

Jag tror att har man någon gång varit utan jobb, så vill man nog inte vara det igen.


Idag är det iaf fredag, då ska man visst vara glad.
Igår var jag och mamma hos Maddis och tittade på film, det blev "Changeling" med Angelina Jolie. Väldigt bra film, var inte jätte fokuserad då mamma pratade i telefon i 15 min och Maddis kom inklampandes efter halva filmen.
Men den var bra, och förbannad blev jag!

Idag ska jag hem till Sara en sväng, och jag ska också hem till Nina en sväng. Det blir nyktert, men det går lika bra det. Då har jag tillgång till bil och kan köra vart jag vill när jag vill. Lite mer frihet.

Imorgon ska vi på kalas hos min Kusin och hennes två barn. Det blir 3, 5 och 35 års kalas! Jag och mamma var och köpte lite presenter igår till töserna. Guuuud va söta barnkläder! Helt gudomliga..

Nu ska jag äta frukost, deppa hela dagen. Inte göra något vettigt..

Ha det bra, så hörs vi.

Kommentarer

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0