Torsdag!


Idag har jag jobbat här i exakt 3 månader (Tror jag..). Tiden har gått väldigt fort, och det har hänt så mycket kul!

Idag är jag ledig, väldigt skönt men tråkigt att solen har försvunnit. Så jag passa på att städa lite i mitt rum och tvättar. Igår fixade jag även mitt stopp i handfatet, efter tre månader.... Hur har jag överlevt? Vet inte riktigt men fick något pulver av Tomas igår hällde på i handfatet. Kanon!!! Så nu rinner det ner så fint så fint. Istället för att det är vattenfyllt i 5 timmar.

Igår var vi ute en sväng på krogen, och när Emma har fått lön så finner hon ett offer som hon super under bordet. Igår kväll var jag den lyckligt lottade. Minns inte riktigt slutet på kvällen men vi försökte klättra i träd, och vi spelade TP fast vi läste bara dom rosa frågorna till varandra. Det blev inte många rätta svar. Sen kom Sara in och sa att vi fick dämpa oss lite, och sluta knacka på hennes dörr. Men JAG knackade inte på hennes dörr, det var Emma.... som vanligt...


Vaknade idag vid halv två, skönt att kunna sova ut. Jobbade kväll igår också, och det är ganska kul ibland när man går in till köket ifrån resturangen. Det är som två helt olika världar.

När jag går i resturangen mot köket hör jag den förbannade harpan spela:

Pling pling, pliiiing pliingplingpling..

Sen hör man någon servitör:

Vad vill ni har att dricka till maten?

Och så sätter jag min fot i köket och hör:

KENNEEEEETH!?
*BANK*
JAAAA!!!
*KRASH*

Två olika världar... Underbart.


Hade faktiskt en äkta Göteborgare som jag serverade, hon var där med sin man och hans föräldrar. Hon träffade sin man i Oslo för 25 år sedan och det har hållt sen dess.
Sen frågade hon mig var jag kom ifrån, då sa jag

Göteborg (På grov Göteborska )

- De e de enda rätta..

Jag kunde inte sluta le efter hon sa det :) Underbart!

Kommentarer
Postat av: farsan

har denna blogg upphört?

2009-07-15 @ 14:21:03
Postat av: farsan

semester eller

2009-07-17 @ 16:06:16

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0