Kanske är dags nu?


Dags för en riktig uppdatering för en gångs skull.

Förra helgen var jag och min kära vän Sara hemma i Sverige och hälsade på. Bröllop stog på schemat och det var den roligaste festen jag någonsin varit på! Jag älskar min kusin så himla mycket så jag får ont i magen, jag är så glad för hennes skull!! Hennes klänning var underbar och bröllopet var helt otroligt. Festen ska vi inte ens snacka om, finner inga ord att beskriva! Många tal, varav min bror faktiskt hade ett riktigt roligt.
Mycket dans och mycket alkohol. Eftersom jag aldrig ville att festen skulle sluta var jag kvar sist tillsammans med toastparet och åkte med dom hem till Brudparet och sov i Linneas säng :)

Vaknade upp och insåg att jag inte hade varken mobil, plånbok eller några andra kläder än en kort klänning. Men det funkade, jag rotade runt bland skåpen och hittade köttbullar och några choklad bitar.
Sen kom det underbara brudparet hem med sina ännu mer underbara döttrar, dom bjöd på pizza och vi tog en sväng upp på berget. Pratade om framtiden med Cecilia och fick många goda råd.
Hon är verkligen underbar.

Sen kom min andra underbara kusin Andreas och hämtade upp mig, körde mig till göteborg där världens bästa syster hämtade mig. Kom äntligen hem vid 20:00 tiden, sängen lockade kan jag lova.

På måndagen handlade jag och Sara massor med mat och diverse tillbehör till våra kylskåp och hyllor i Norge. Fick med oss det viktigaste men glömde även några små saker.

När vi äntligen kom iväg satt vi i bilen i många långa timmar, snurrade runt i Oslo med en ganska högljudd Sara skrikandes bredvid mig om hur jag ska köra. Oftast hade hon fel så det slutade med att hon fortsatte skrika men jag lyssnade mindre ;)
Till slut hittade vi gatan vi sökte och våra vänner Johan och Christoffer hittade oss. Färden fortsatte, Sara höll på att köra ihjäl oss och Johan körde över en hare.

Vi var äntligen framme i kära Lofthus sent på natten, vi packade ur bilen så fort vi kunde och gick och la oss.

Veckan har gått fort, jobb varje dag och lite fest. Igår var vi på puben, ganska trevligt men gäsparna slutade aldrig komma.

Igår var drottningen av Norge och åt på våran resturang på hotellet. Det var riktigt fräckt faktiskt och något jag säkert berättar för mina barn någon gång :) Idag såg vi henne även entra huvudentren på hotellet när jag stog i kaffebaren. 70 år???? Kan nog påstå att hon har gått igenom en del operationer. Men hon såg väldigt "mänsklig" ut. Dom hade varit ute på tur så det var kängor på och fritids byxor och flanell skjorta och en ryggsäck på ryggen. Hon hade även en väldigt snygg livvakt ;)

Ikväll händer inte mycket! Jag börjar klockan sju imorgon, så snart är det sängen för mig. Jag ska försöka lägga upp bilder imon från bröllopet och bilresan hit. Mer om det imorgon!

Puss och kram!

Måste bara tillägga att jag älskar min släkt, mina kusiner är det bästa som finns, gråten sätter sig i halsen så fort jag tänker på hur underbara dom verkligen är, mina mostrar och morbröder är underbara!! Tack för att ni finns verkligen!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Helena

hihihi....vem var det som körde?? =)

2009-05-24 @ 20:14:29
Postat av: Jennie

Hej stumpelumpen !

Härligt med uppdatering , du får bli bättre ;)

Så hur går allt , är det något kul ? Några norska ögongodisar ? :)

Trivs du på jobbet ?

Hundra frågor :)

Saknar våra timtals snickesnacks :(

Pyyythelipyh

2009-05-25 @ 16:38:23
URL: http://jennao.blogg.se/
Postat av: mamma

Nu är det väl ändå dags för en ny riktig uppdatering, eller??!!!



Puss

2009-05-29 @ 11:46:19

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0