1 vecka


Jag har bott ihop med min bror i en vecka, och jag trodde vi skulle slå ihjäl varandra inom 3 dagar. Men det har gått riktigt bra, vi har inte bråkat en enda gång. Vi har kollat film och haft trevligt, inte sett varandra så mycket kanske eftersom jag jobbat.

Lägenheten är kanon, har kommit överfund med att den är väldigt dyr kanske men absolut värt det. Det är ett väldigt fint område, riktigt fin lägenhet och stans vackraste utsikt. Och är man två stycken så är det inte så farligt, med tanke på att allting ingår.

Jobbet går finemang, lär mig mer och mer för varje dag. Denna veckan har vi dessutom startat en "tävling" mellan servitriserna. Det är väl ingen tävling i sig, utan mer att vi ska försöker ge bättre service och sälja mer. Tro det eller ej så låg jag först på en utav "tävlingarna". Det är en då det räknas vem som säljer mest under en månad, och en som räknar vem som säljer mest ifrån butiken. Så som Solvolds olivolja, kokböcker, bröd, konfekt osv.
På den först nämnda leder jag över Olsa med 3 000 kronor, och över Line och Monica med 9 000 kronor. Olsa var så sjukt stolt över mig och jag blev kanon glad, hon är mer än glad att ja ska stanna i ett år :)



Ska fortsätta kolla film nu med brorsan :) Vi har sett "black hawk down" och "Shaun of the dead".


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, det är mycket man lär sig med åldern. Och tur är väl det. Mysigt att ni haft det bra.

Puss och grattis på namnsdagen igen.

2009-11-10 @ 18:42:06

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0