En svensk i Norge


Nja, jag blir ju inte särskilt ensam iaf för här kryllar det med Svenskar. Igår var jag och Elin ute på krogen, men innan det så hade mina föredetta "sambos" förfest. Så vi kikade in där och drack lite och hade trevligt. Fick nästan en kärleks förklaring av Alex, om hur bra hon tycker om mig men vi vet ju alla att när man e full så älskar man alla ;) Många trevliga människor där, som sagt, ca 2 norrmän och 10 svenskar.
När vi kom ut hade vi skit skoj, dansade som tokar och svetten bara rann! Det var otroligt skoj, försökte lära mig några mooves från en sthlmare men det gick inte så bra, han var grymt bra på att dansa dock! Hans råd till att dansa bra var bara att ha skoj.... Kan ju hålla med om att man ska ha skoj, men man dansar kanske inte bra för det :P

Efter några timmar med allsång och dans så stängde det. Utanför krogen hade Elin hittat någon Malmöit, jag frös röven av mig och roade mig själv med att putta Stian. Sen stog jag alldeles själv och (god bless him) så kom det en liten kille och ställde sig bredvid mig. Haha! Han va så söt! Jag frågade om jag kände honom, eftersom han bara stog där å sa inget, så svarade han "Ne, men ja såg att du stog ju här själv så tänkte jag att ja kanske skulle gå fram till dig då.." haha, det var så komiskt. Han hade nog samlat mycket mod till att gå och ställa sig bredvid mig.. Och chocking, han var svensk. Jag gav honom cred för det va de nästan lite american style på, eftersom dagens raggnings sätt är att bli väldigt full och dansa med någon brud, möjligtvis hångla och om dom har tur så leder det till något annat. En ganska snabb procedur, kan ju bara gå på några timmar.

Well well, vi stog iaf ett bra tag utanför å alla tjötade och hade trevligt (och frös) tills vi till slut kommer iväg på en efterfest. Men innan dess träffar jag två killar som dom andra kände, och när jag hälsar på båda (olika tidspunkter) så sa båda exakt samma sak "Jaha, är det du som är Martina?" !!! Vad betyder det då?!?
Fick tyvärr aldrig veta om vad det var som var "Jaha!" med mig, men tanken gnager.

Efterfesten var trevlig minst sagt, men jag och Stian hade problem att komma dit. Svårt att förklara men vi satt iaf på en bänk och frös i 20 min för Elin sa "Vi kommer snart". Men NEJ det gjorde hon inte, så hon ringer mig å frågar vart jag är. Ilsken som jag var blev jag inte glad över att veta att hon hade gått på en annan efterfest.

Jag går in i lägenheten, och möter folk som inte kan säga R! ALLA var skåningar, förutom en då som var "Göteborgare" enligt dom, men Varberg är inte Göteborg. Så när det var diskussioner hej vilt om Malmö och Helsingborg försökte jag få in Göteborg i diskussionen men det gick inte så bra.
Alla började kalla mig Glenn och att jag har slutat rensa fisk i Göteborg för man får bättre betalt i Norge... 

När klockan närmade sig fem så var det dags att bege sig, efter en väldigt lyckad kväll så somnade jag gott i min säng. Vaknade inte idag förens halv 3, kom inte upp förens kvar över 3. Har ätit lite pepparkakor nu och tänkte ha filmkväll med mig själv idag.
Får väl också tända ett ljus senare, När första ljuset brinner....


Ha det så bra allihopa! Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hur går allt stump ?.. När åker du hem ?

Uppdatera ! :) <3 !

2009-12-04 @ 16:04:59
URL: http://jennao.blogg.se/
Postat av: e

Ja dax att uppdatera MARTIN...:D Våga HOPPA!!

2009-12-12 @ 12:51:03

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0