TINE Vanilj yoghurt

Den är riktigt god, kan också rekomendera den med Melon/passionsfrukt smak.


Igår var jag ledig, så jag och Elin gick en liten promenad upp till min lägenhet. Det tog 20 minuter från hennes lägenhet till min, och om man då ska räkna med sträckan till jobbet blir det 20+10.
Från Elins lägenhet till min är det bara uppför, helt ärligt, bara uppför! Men jag får helt enkelt överleva nästa vecka, hoppas mamma kan ta med sig cykeln så jag kan svisha ner till jobbet iaf. Sen kommer Sara och då hoppas jag inte det blir någon 30 min promenad hem klockan halv 1 på natten.
Hon är i Spanien nu föresten, hoppas du har kul gumman!!

På Söndag klockan 12 ska jag få nycklarna till lägenheten, vi ska gå runt och kolla så att allt är som det ska och så att det är städat ordentligt.
Sen ska jag sitta där och flina tills mamma kommer och då ska vi börja flytta in! Gud så underbart, sen ska vi ha myskväll å laga lite mat å kanske dricka lite vin :)

Jobbet går fortfarande kanon bra, jag försöker att lära mig och bli så självständig jag kan. Men nu kan jag i princip laga all kaffe som det går att tänka sig på det stället, plus chailatte osv. Kassan går väldigt smidigt nu, den är faktiskt ganska simpel och enkel att förstå. Det som är mest positivt med det här stället e att vi är 4 servitriser, vi är inte 15-17 stycken varav 15 är polacker. Denna gången är det faktiskt jag som är invandraren ;)
Vill bara säga att det är mkt lättare att vara så få istället för en hel drös, man har inte behovet att komma överens med så många osv. Känns jätte skönt.

På lördag är det halloween fest här, eller inte här men hos grannens kompis. Ska försöka ta mig dit, slutar inte förens halv 10 antagligen och då har festen börjat för längesedan, men hellre sent än aldrig. Så ska kika runt lite på stan idag innan jag börjar för å se om jag hittar något lämpligt att ha på mig!

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Nina och Vanessa

hejsan... kan du hjälpa mig, hur lägger man in en video i bloggen? puss

2009-10-28 @ 15:14:09
URL: http://vanessamittallt.blogg.se/

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0