New York! New York!


Har precis haft ett snabbt samtal med min familj i Usa, vi pratade på skype men deras mikrofon la av ibland. Men dom hade på webcam så jag fick se dom små trollen, men pratade mest med Lisa. Saknar henne väldigt mycket, nu efteråt så märker jag mer än när jag var där, att vi blev nog ganska bra vänner.
Jag tycker synd om dom, för dom skaffade en till svensk au pair som skulle vara där i ett år. Efter två dagar längtade hon hem och 12 dagar senare åkte hon hem.
Hon hade pojkvän.
Det misstaget gör dom nog aldrig om, och nu har dom en ny au pair som är ifrån Tyskland. Väldigt speciell men hon går väl, till september ska hon vara där.
Jag fick ett jobb erbjudande, men påpekade att kommer jag tillbaka till dom så vill jag kunna slösa mina pengar på att göra saker och inte behöva spara allting. Och dessutom så är våran resa slut i New York och då passar det bäst för mig att stanna vid det tillfället isåfall.

Jag hade verkligen velat åka dit och hjälpa dom, men jag tror nog att dom kan hitta någon bra tjej!
Jag blev också extremt rörd när dom sa att dom inte tittar på Biggest Looser längre. Sista gången dom tittade på serien så var det när jag var där, och Frank vill inte se det för det är inget kul om inte jag är där så vi kan skratta ihop och fälla dumma kommentarer.

Haha! Lisa påpekade att jag gått ner i vikt, vilket jag sa att det var väl självklart när jag inte hade henne skafferi längre! Massa kakor, glass, godis m.m.

Lite annan information, jag ska flytta. Dom har hittat några nya som vill flytta in i slutet på februari, så jag ska förhoppningsvis flytta in i ett kollektiv på 4 sovrum, två badrum, ett kök och ett vardagsrum. Det kommer bli 3700 kronor i månaden allt inkluderat. Och ca 5 min att gå till jobbet.
Jag har funderat länge på om jag ska bo i kollektiv, men vill jag spara så är det så man gör. Som min kära kusin Marie sa, jag får försöka och går det inte får jag göra något åt det isåfall.
Men det ska bli skönt, älskade mamma kommer hit och hjälper mig. Slippa tänka på bussar, eller att jag jobbar sent och måste få skjuts hem osv. Väldigt skönt.

Det får mig att överleva denna månaden då jag vänder på vartenda öre, för nästa månad så kan jag betala tillbaka alla skulder och få känna mig "fri" igen.

Nu ska jag sova, det är en dag imorgon också!

(Elin, kollade på bob förut, och det är svårt att inte sakna dig!!!)

Kommentarer
Postat av: e

Jag graaater nastan. Jag vill se Bob med Dig NUNUNUNU! Om det ar en sak jag glomde ta med i min packning sa ar det Bob boxen och en barbar dvd (och dig men du har ju en egen vilja hehe) da hade det varit toppen :D

2010-02-01 @ 03:25:09
Postat av: syster

Älskade syster tänk vad dom måste tänka mycket på dig där bort. Glad för din skull om du kan få komma tillbaka och vara där ett tag:) Får väl säga till dom att de är välkomna hit och så. Pöss saknar dig massa:)Imorgon blir det flytt..

2010-02-01 @ 13:13:02

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0