Längesedan sist!


Ja, då var man lite över 22 år och jag känner knappt någon skillnad.

Jag och Elin har bott ihop i över 2 veckor och vi är mer kära än någonsin ;) Vi har smeknamn för varandra och ligger ofta och myser i min säng. Dels för att man bara kan se på tv därifrån..
Sex and the city är något av våra gemensamma intressen! Elin har hela serien så vi jobbar på den nu..
Hon har äntligen fått jobb på ett lager lite utanför Larvik där hon skrapar vatten och köttfärs ifrån golvet, härligt ;) Så där ska hon stanna i två veckor till!

Det känns som att vi kommer behöva stanna i Kollektivet ett tag, det finns väldigt få lägenheter som är möblerade och med två sovrum. Eller i bästa fall ett sovrum! Eftersom efterfrågan är så stor så kan dom som hyr ut vara väldigt petiga och välja och vraka med vilka dom vill som ska flytta in.
We are not the lucky ones..
Men jakten går vidare och jag håller er uppdaterade om det händer något på den fronten.

Jobbet går fint, sommaren har kommit och det märks väl lite men det är inte överdrivet många gäster! Vi har också fått flera kollegor, två stycken som har börjat den här veckan. Sara och Emil, Sara är jätte duktig men förstår inte ett ord norska. Emil har jag aldrig träffat, Marita har blandade känslor men hon är ju en hel känslo klump hela hon.

Måste bara säga Grattis till min mamma som fick jobbet! Härligt när sånt händer. Jag är så stolt, över båda mina underbara föräldrar.

(Elin tycker jag är störd som bloggar klockan 2 på natten)

Nästa vecka är det midsommar, och det ska bli tråkigt att inte kunna fira det i Sverige. Det är min absoluta favorit högtid och jag hade gjort allt för att få åka tillbaka i tiden, tillbaka till Tjörn och äta god mat och leka lekar, sedan gå ner till bryggan och dansa och dricka läsk!

När jag började skriva här kändes det som att jag hade något vettigt att skriva, men det har jag tydligen inte..

Marita har klarat fagpröve, så nu är hon utbildad Servitris. Viktor har slutat och snart är det Kristins tur.
Men det enda jag längtar efter är kock lärlingarna som kommer i slutet på Juni, en av dom är ... smaskig. Det ska bli kul att äntligen få lite ögongodis på jobbet, tyvärr så är ju inte många (läs ingen) av kockarna särskilt fina i mina ögon. Förra sommaren hade jag iaf en sötnöt att titta på, får hoppas att det blir så i år igen :)

Nu kände jag mig väldigt utseende fixerad. Måste tillägga att mina kollegor är helt underbara och utan dom skulle mitt jobb vara hur tråkigt som helst!!

Nu har jag verkligen inget mer vettigt att skriva, dags att ge sig för dagen.
Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du hade mycket vettigt att skriva tycker jag.



Jag måste också lära mig mer med det där bloggandet nu. Du får lära mig hur man lägger in bilder osv.

Nu blir det fest med Skagengänget.Tyvärr åker jag ju inte med i år.Puss och kram.

2010-06-18 @ 17:07:24

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0