Höst..

Som ni såg ifrån min "dagbok" ifrån Thailand, så fanns det inte mycket skrivet om själva vistelsen i landet.
Så tänkte skriva några saker som jag kommer ihåg, ska få in några bilder någon dag också.
Jag tog faktiskt ingen Thai massage när jag var där nere, jag är ganska vek och vet att jag hade bara haft ont hela tiden. Så jag tog mig en helt underbar bodyscrub, något av det bästa jag varit med om. Kändes som att någon kliade mig över hela kroppen. Tog också ansiktsmask, som är helt underbart! Personligen tar jag hellre ansiktsmask än massage, för mig är det mer avslappnande och skönare eftersom dom inte försöker bryta ryggen på mig.
Jag tog även fotscrub och massage, men det var inte så skönt som jag hoppades på.
Efter dom var klara med att skrubba mina fötter (som btw var extremt jobbigt för det kittlades hur mycket som helst) så kändes det som ett rivjärn. Inte jämnt och mjukt alls.
Sista jag gjorde några dagar innan jag åkte hem var en ryggmassage och ansiktsmask, helt otroligt skönt. Det är en sån lyx att bara ligga och bli ompysslad. Då är man tacksam, när man ligger där på "sängen" och ser ut genom fönstret och tittar på en vacker djungel medans fläkten snurrar och fläktar fram och tillbaka.
Lycka!
Något som också var lyx var restaurangerna, det var underbart att äta ute. Första kvällen åt vi inte så väldigt thai-ish, men det blev en del olika rätter.
En dag när vi åkte ut på en liten moppe utflykt så stannade vi till på ett ställe vid vägen, det var en otroligt procedur. En kvinna tar våran beställning, sedan ger hon oss drickan vi beställt och sedan vandrar hon bort till "köket" som består av några plattor utomhus där hon lagar våran mat.
Någon meter bort ligger en katt och sträcker ut sig till max och njuter nog minst lika mycket som jag.
Där fick jag min massaman, den bästa jag smakat. Det var kärlek.
Om det är något jag saknar mest så är det massaman.
Mamma köpte ju moppe, och eftersom jag inte tycker om att åka bakpå så hyrde jag en egen! Fort som tusan gick det och shiiiiiit va skoj! Bäst var det när jag var ute själv och körde, då kunde jag gasa på ordentligt!!
Haha, det var riktigt skoj.
Vi åkte iväg på några moppe turer, stannade vid några stränder och några olika pooler. Kommer tyvärr inte ihåg namnen på alla, men mammas strand heter nog klong dao. Och så finns det en som heter Long Beach.
Aa trang eller nått med kanske.. ikke peiling!
Shoppingen var väl inte på topp, men är det lågsäsong så är det. Fanns en del, men kanske inget man ville ha på sig i Sverige.
Köpte ett par mjukis byxor (ÄLSKAR DOM) och en brasse adidas träningströja, ett par flippisar, ett par shorts, en plånbok.
Några klänningar som jag skänkte vidare till mamma. Det är ju sånna färger och former så det är omöjligt att inte se ut som en hippie om man har det på sig i Sverige!
Andaman kallas stället där shoppingen finns. Det fanns också en del restaurangen där med underbar utsikt.
Något som jag påpekade nästan varje dag var himlen, vackrare himmel har jag aldrig sett. Det var helt otroligt, varje solnedgång så blev himlen som något av det vackraste som finns.
Som alla mjuka underbara färger i en härlig kombination, som sockervadd fast mjukare. Helt underbart. Det spelade ingen roll vart du var, det sken upp på himlen och du kunde aldrig missa att det var solnedgång.
Underbar känsla!
Jag fick även se en hel solnedgång. Jag, Maria och Stefan tog en promenad på stranden och var tillbaka i lagom tid, så vi satte och på stranden och tittade ut över havet och solen.
Då var jag så lycklig så att jag fick en klump i halsen.
Sedan dess fick jag och Maria ett litet talesätt, när något är helt underbart eller obeskrivligt så räcker det att säga att man får en klump i halsen. Lätt att förklara och alla förstår :)
En dag var vi uppe på ett lyxhotell! Helt sjukt var det, vi fick åka en liten minibuss för att kunna åka upp till själva poolen, och det var som att åka Balder!! Backe upp och backe ner. När vi kom fram så såg det ut som man kan tänka sig att ett svindyrt hotell ser ut i Thailand.
Sådär så att man vill bo där, men ändå inte.
Jag var extremt bakfull efter gårdagens "firma"fest, så bättre kunde jag mått men jag kunde nog inte spenderat dagen på ett bättre ställe.
Vi åt en extremt dyr lunch! Det kostade nog 400 baht för bara mig. Helt sjukt, på en vanlig restaurant så går det nog på 120-130 baht.
Men det var gott och man får väl unna sig sånt när man reser utomlands.
"Firma"fest ja. Lördagen innan jag åkte så hade Maria och Mamma hand om festen vi skulle ha, det blev en fest med sport tema och vi hade lite femkamp. Jag, Hasse och Majsan var i samma lag, men vi kom tyvärr bara tvåa av tre lag.
Vi hade beställt mat så det fick vi hemkört och gott var det! Massa god dricka och roliga lekar, lite charader och sång lekar.
När alla gamlingar och Erik blev trötta så for jag och Majsan vidare på galna äventyr!
Det är ganska svårt att hitta en tuktuk i lågsäsong mitt i natten, så vi stannade en moppe som körde oss till en tom bar.
Där träffade vi två gubbar från Österrike tror jag. Där upptäckte jag en tjej som var en kille, haha! Jag tyckte det var fashinerande!
Vi åkte med gubbarna till en annan bar, där spelade vi biljard och förlorade.
Det var en riktigt kul kväll! Majsan är grym att festa med. Vi kom hem ganska sent, eller tidigt..
Jag hade det helt underbart! Den 19 februari åker jag tillbaka, ska bli underbart! Jag saknar alla där nere, och det ska bli så kul att se dom igen.
Nu är det jobb jobb jobb som gäller och spara spara spara.
Resplaner och jobbinfo kommer någon annan dag, nu ska jag surfa runt efter en kamera :) Puss och godnatt

Kommentarer

Skriv något!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0